A. Schemat Realizacji Odbiorów/Wysyłek
- Wystawienie przez handlowca dokumentu wydania towaru i przesłanie go do Magazynu.
- Na podstawie otrzymanego dokumentu WZ towar w Magazynie jest kompletowany i przygotowywany do wysyłki/odbioru.
- Zgłoszenie przez Magazyn ewentualnych braków magazynowych Handlowcowi.
- W przypadku niemożności pełnego skompletowania zamówienia przez Magazyn, Handlowiec kontaktuje się z Klientem i wystawia nowy dokument WZ
- Klient lub jego pracownicy zgłaszają się po odbiór zamówionego towaru.
- Pracownik Magazynu na podstawie dokumentu WZ w obecności osoby odbierającej towar weryfikuje zgodność danych Klienta z wydawanym mu towarem oraz zgodność wydawanego towaru z zamówieniem.
- Odbiorca potwierdza pisemnie odbiór towaru i jego zgodność z zamówieniem.
B. Schemat w przypadku braku dokumentu WZ przesłanego do Magazynu
- Klient zgłasza się po odbiór towaru.
- Pracownik Magazynu weryfikuje nazwę firmy zamawiającej towar oraz ustala asortyment po jaki zgłosił się odbiorca.
- Magazyn kontaktuje się z Działem Handlowym w celu potwierdzenia danych Klienta i jego zamówienia.
- Powiadomienie Klienta o oczekiwaniu na dokument od Działu Handlowego i przybliżonym czasie przygotowania odbioru.
- Otrzymanie przez Magazyn dokumentu WZ od Handlowca.
- Na podstawie otrzymanego dokumentu wydania towar jest kompletowany i przygotowywany do wysyłki/odbioru.
- Zgłoszenie przez Magazyn ewentualnych braków magazynowych Handlowcowi.
- W przypadku niemożności pełnego skompletowania zamówienia przez Magazyn, Handlowiec kontaktuje się z Klientem i wystawia nowy dokument WZ.
- Pracownik Magazynu na podstawie dokumentu WZ w obecności osoby odbierającej towar weryfikuje zgodność danych Klienta z wydawanym mu towarem oraz zgodność wydawanego towaru z zamówieniem.
- Klient potwierdza pisemnie odbiór towaru i jego zgodność z zamówieniem.
C. Standard przygotowywania wysyłek
- wysyłka towaru odbywa się na paletach przemysłowych o wymiarach 80×120
- towar na palecie układany jest do określonej wysokości – maksymalnie 180cm
- spięcie palety z towarem za pomocą dwóch taśm oraz zabezpieczenie streczem – trójwarstwowo
- końcowo cały towar na palecie łącznie oklejany jest taśmą z logiem Klima
- Klient zgłaszający braki w otrzymanej dostawie powinien poinformować czy strecz oraz widoczne taśmy z firmowym logo Klima nie są uszkodzone.
- Klient otrzymując dostawę, której zabezpieczenia noszą ślady uszkodzenia ma prawo odmówić odbioru.